top of page
  • תמונת הסופר/תTamar Gamliel Peretz

טיפים לכתיבת קורות חיים


יש אינספור המלצות בנוגע לכתיבת קורות חיים, לרבות דוגמאות לשימוש, הנגישים באדיבות מנוע החיפוש בגוגל.

כמה שיותר מידע הוא תמיד מצוין.

המטרה שלי במאמר זה, היא מספר טיפים בעת כתיבת קורות החיים. פחות מתייחסת לפורמט, יותר לרציונל והחשיבה שבבסיס כתיבת מסמך זה.




נתחיל מהדברים הפשוטים והברורים ביותר: מרמת העיצוב והאסתטיקה הנראית לעין, ועד להגהה- בלי שגיאות כתיב. המסמך מייצג אתכם, תדאגו שיעשה זאת באופן ראוי.

המסר צריך להיות ממוקד, ברור, קצר וממצה. דף אחד, אלא אם כן ניהלתם את העולם קודם לכן.

זוכרים שהמסמך הזה מייצג אתכם ברגע המסוים הזה? מהו הסיפור שאתם מעבירים באמצעותו עליכם?


חשוב לוודא איזשהו רצף, התפתחות בסיפור התעסוקתי, המשקף גם התפתחות אישית ויכולות (כגון ללמידה, גמישות, יצירתיות, הסתגלות, התמדה, עצמאות בעבודה או מסגרתיות ועוד).

חשוב שבמסמך יופיעו מילות מפתח הקשורות לדרישות העבודה. לעיתים הסינון ממוחשב (לכן מומלץ כקובץ word ולא pdf).

מהימנות המסמך חשובה. החיים שלכם פזורים בכל המדיות, ניתן בקלות להצליב מידע. יחד עם זאת, מקובל במידת הצורך, ליצור מספר גרסאות עם דגשים הרלוונטיים לתפקיד שעל הפרק.

המדיות האחרות הן הרחבה של כל מה שלא סיפרתם במסמך קורות החיים, והן פלטפורמות נגישות ומשמעותיות. תשקיעו בהן ושימו לב לתכנים שאתם כותבים ולמידת החשיפה במדיות "אישיות".


בהגדרת התפקיד, חברו את התפקיד אליכם. מה היה החלק שלכם בתפקיד, בעשייה. מה הערך המוסף, איך הגדלתם את היעילות, שיפרתם את התוצר. הובלתם תהליך? חדשנות כלשהי? הצטיינתם? תנו דוגמא. במילים אחרות, תעוררו סקרנות, תייצרו עניין. תגרמו להתחבר לערך המוסף שלכם, למי שאתם, ולמה שאתם יכולים להביא אתכם לארגון החדש.

לגבי תחביבים והתנדבויות, תפעילו שיקול דעת. עולם העבודה משתנה תדיר, וכך, הניסיון הנדרש ואפילו הידע, משתנים בהתאם. ניסיון וידע חשובים, אך לא פחות, מיומנויות, יכולות ומיהו האדם. התנדבויות משקפות ערכים שארגונים יכולים להזדהות עמם (מעורבות בחברה, נתינה, מחויבות, עבודה בצוות). תחביבים יכולים להצביע על אישיות מגוונת, גמישה, על מידת אנרגיה ומוטיבציה ועוד.


אין נכון לא נכון מוחלטים. המעיינים בקורות החיים הם בני אדם כמותכם, ויכולים לחוש שונה זה מזה לגבי פרט זה או אחר. שיקול דעת חשוב. מומלץ אף להתייעץ עם אחרים ולשמוע את חוות דעתם. אם יש לכם חברים שהם בדרגות ניהול או מתחום משאבי אנוש/יעוץ תעסוקתי, הרווחתם.

אחרי שהמסמך מוכן, תתרווחו לאחור, תעיינו בו בפרספקטיבה ממעל. תזכרו שאתם כתבתם את המסמך. דברים שנראים לכם לגמרי ברורים בהקשר של מה שעשיתם, אינם בהכרח ברורים למי שיעיין באותו מסמך. כעת, מה הייתם רוצים להוסיף/לשנות?


תמצות או מכתב מקדים? היתרון שלהם שמאפשרים צוהר קטן לנימה אישית. זו הזדמנות להעביר את העיקר, למשוך את תשומת הלב. שוב, אמירות כלליות ושבלוניות, אינן מעניינות וסתם מבזבזות לכם את העמוד היקר. על כן, ממליצה כי את התמצית תכתבו רק אחרי שתבנו את קורות החיים, והמסר או הזהות התעסוקתית שלכם והמוטיבציה העומדת מאחוריהם, יהיו בהירים יותר עבורכם


ואל תתעצלו, תבחנו שוב את המסמך הישן שלכם משנים קודמות. מה שהיה פעם רלוונטי, היום כבר אולי פחות, שווה לצמצם היסטוריה רחוקה, ולתת דגש לתפקידים האחרונים. אפשר גם להיפרד בגיל מסוים מלימודי התיכון.

14. חשוב להיעזר באחרים, אך להיות פעילים בבניית המסמך. בסופו של דבר, בראיון, זה הסיפור שלכם. תכירו אותו וכך גם תספרו אותו בביטחון ובשטף שייצר עניין, תחושת אמינות וחיבור אצל האחר.


בהצלחה

38 צפיות0 תגובות
bottom of page